دین اسلام زیباست وزیبایی ظاهر و باطن را در نظر دارد. پیشوایان ما نیز نه تنها در زیبایی و آراستگی
ظاهری خود نیز کوشش داشتند و دیگران را به رعایت آن دعوت مینمودند.
عفاف نیز یک حالت روحی و فضیلت است که برای زیبایی باطن به آن نیاز داریم.عفاف از اینکه انسان خود
را به نمایش بگذارد و باعث جلب توجه دیگران شود خودداری میکند.عفاف آراستگی به همراه می آورد
که با ارزش تر از آراستگی ظاهر است که چیز ی جز آراستگی روح انسان نیست. گر چه عفاف خصلت هر
انسان با فضیلتی است اما وجود آن در زنان و دختران جلوه ای زیبا تر دارد .زن چون آیت جمال خلقت
است این زیبایی در ظاهر و باطن او وجود دارد و احساس لطیف زن است که با محبت خود محیطی
گرم و دلنشین در بین افراد خانواده ایجاد می کند.
از طرفی زن کانون"عفاف"خانواده است و عفاف اوست که بنیان خانواده را متزلزل نمی کند او همواره
سعی در پاکی و پاکدامنی دارد و روح بزرگوارش دوست ندارد که موهبت های خدایش باعث حقارت او
شود و باید گوهر زیبای وجودش را از نگاه نا اهلان بپوشاند تا روح بلندش تحقیر نشود .
موهبت زیبایی نباید در خدمت هوسرانان قرار گیرد مانند انسان عالم که اگر از علم خود به درستی
استفاده نکند به جای رستگاری بدبختی نصیبش میشود.پس عرضه ی نا به جای زیبایی ها به جای
گرمی بخشیدن به کانون خانواده "عفت"و"حیا"را از بین برده و این دو گوهر مقدس را از او گرفته و خانواده
را نیز نابود میکند.
"عزت نفس"نیز در مقابل "حقارت نفس"قرار دارد و انسان هایی که از "عزت نفس" برخوردارند مسلما
ْ "عفیف"نیز هستند چون عزتمندی اینان اجازه ی خود نمایی نمی دهد که سرانجام آن چیزی جز تحقیر
در جامعه یا وسیله ی جلب توجه نگاه های آلوده شدن نیست.
تاریخ : سه شنبه 93/2/30 | 12:0 عصر | نویسنده : عطاالله قانادزاده | نظر
.: Weblog Themes By Pichak :.